zondag 13 augustus 2017

Dag 98: Leerdam - Gorinchem

Het is weer tijd om verder te trekken, tijd voor weer een paalcamping.

Vandaag weer naar een nieuwe plek trekken, maar gelukkig hoef ik niet overdreven veel kilometers af te leggen. Dat is maar goed ook, want nu heb ik tenminste tijd om nog aan het blog te werken voor vertrek, want stroom zal straks weer een probleem worden. Al vroeg begonnen met inpakken, maar nadat het meeste is ingepakt toch de hoogste tijd om met de laptop aan de slag te gaan.

Al met al had ik iets meer filmpjes gemaakt de afgelopen dagen hier in de omgeving dan gedacht, want de verwerking kost behoorlijk wat tijd. Gelukkig krijg ik alles weer af en het blog heeft berichten klaar staan voor vier dagen op het moment dat ik de laatste restjes inpak en op mijn fiets pak om de tocht aan te vatten.

De route is vandaag relatief eenvoudig te volgen, maar het blijft toch altijd een dingetje om met volledig bepakking te fietsen. Het eerste deel van de route ben ik al een paar keer langsgekomen en voorgaande keren fietste ik daar fluitend voorbij, maar nu is het buffelen en ben ik al snel aan een pauze toe.

Ik wacht echter met de eerste pauze tot ik in Arkel ben, het doodsaaie dorpje aan de Linge. Hier zit ik op een bankje bij het Merwedekanaal, waar de brug opengaat voor een fors vrachtschip dat richting Gorinchem gaat. Het is lang geleden dat ik een vrachtschip van dichtbij heb gezien, maar dit was pas een voorproefje van wat nog komen gaat.

Eenmaal uitgerust trap ik weer verder richting Gorinchem, waar ik eerst een supermarkt op moet zoeken om inkopen te doen. Na deze inkopen ben ik er echter nog niet, want de paalcamping is een kilometer of vier buiten Gorinchem.

Al met al heb ik een kilometer of twintig in de benen tegen de tijd dat ik op de camping aankom en voor het eerst in tijden een keer mijn tent op kan gaan zetten bij daglicht. Dat is ook wel een keer lekker.

Nog een voordeel van de kleinere afstand die ik vandaag af moest leggen is dat ik niet gelijk leeg ben bij aankomst, maar nog energie over heb. Ik had ergens gelezen dat er niet al te ver van de camping een bankje aan het water is, dus besluit ik die maar op te zoeken met in mijn hand mijn kookspulletjes.

Niet al te ver bleek te kloppen, na 150 meter zat ik heerlijk op een bankje langs de Merwede mijn eten te bereiden. Wat is de Merwede een ontzettend drukke rivier. Het is een voortdurend komen en gaan van schepen en ik geniet met volle teugen, want ik ben gek op schepen.

Nadat ik het eten op heb blijf ik nog een tijd zitten en genieten van de omgeving, voor ik me in het donker weer naar de camping begeef. In deze omgeving kan ik me wel een paar dagen vermaken lijkt me.

Als afsluiter een nummer dat mooi past bij het zitten aan de waterkant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten