zaterdag 5 augustus 2017

Dag 90: Leerdam - Rustdag en verkennen

Eindelijk op een nieuwe plek, een warme douche en omgeving verkennen.

Helaas niet zo goed geslapen. Het lijf wilde maar niet tot rust komen vannacht. Blijkbaar was ik niet meer voldoende gewend aan het reizen. Na het opstaan echter wel een heerlijk moment, namelijk een warme douche.

Op zich was ik inmiddels aardig gewend aan het wassen met koud water, maar één ding zal nooit wennen en dat is scheren met koud water. Dat voelt meer alsof je iedere haar er uit trekt in plaats van afscheert. Dus het fijnste van de warme douche was wel het scheren.

Vandaag het verder rustig aan gedaan, maar natuurlijk nog wel even Leerdam in geweest voor wat boodschappen en een beetje verkenning. Nu is Leerdam een plaats waar de SGP in de gemeenteraad zit, dus op zondag kun je hier geen boodschappen halen. Er is echter nog iets vreemds aan de winkelsluitingstijden hier. Er zijn opvallend veel zaken die om half zes al de deur dicht doen. Werkende mensen mogen in Leerdam blijkbaar geen inkopen doen.

Ook opvallend, Leerdam heeft één van de meest gevaarlijke rotondes die ik ooit mee heb gemaakt. Fietsers hebben geen voorrang en kunnen nauwelijks zien of er verkeer aan komt, dus ik neem maar aan dat de meeste maar gewoon gokken wanneer ze veilig verder kunnen fietsen. Wie weet maar eens een filmpje over maken de komende dagen.

Over filmpjes gesproken, ik begin al wat mooie onderwerpen te vinden voor historische filmpjes. Pisa en hoop zullen in ieder geval voorbij gaan komen.

Tot slot erg in mijn nopjes met de camping waar ik sta, maar daar komt op een later moment nog wel meer over. Met name in de avond moet ik hier wat foto's maken, want dan kunnen jullie zien hoe mooi het hier is. Gisteren noemde ik het al feeëriek en dat woord deed mij denken aan het volgende nummer om de dag mee af te sluiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten