vrijdag 11 augustus 2017

Dag 96: Leerdam - Laatste opnames

Vandaag de laatste opnames op deze plek voor ik weer verder trek over twee dagen.

Vannacht nog tot laat bezig geweest met het verwerken van de opnames van de afgelopen dagen en dan zijn ze nog niet klaar. Duidelijk is me dus wel inmiddels dat ik na de opnames van vandaag morgen nog een dag hier nodig heb om alles te kunnen verwerken en klaar te zetten voor het blog.

Na het nachtwerk vandaag dus lekker uitgeslapen, want veel haast heb ik toch niet. Ik wil nog twee Yuri is verbaasd filmpjes opnemen en daarnaast een time-lapse van de ondergaande zon. De twee Yuri is verbaasd filmpjes staan er zo op, dus vervolgens kunnen camera en laptop ingesteld worden voor de ondergaande zon.

Terwijl mijn camera aan het klikken is ben ik vooral druk met om me heen kijken naar alle beesten om me heen. Met name de drie stieren in de wei, die ook nog in beeld komen lopen, trekken mijn aandacht, maar ook de andere beesten die voorbijkomen.

Omdat het nu eenmaal niet verstandig is om regelmatig richting zon te kijken, zie ik helemaal niet dat ik een bijzondere opname aan het maken ben. Dat ontdek ik pas de volgende dag wanneer ik het resultaat bekijk. Dit was namelijk geen gewone zonsondergang, dit was een zonsondergang met twee bijzonnen. Een mooi atmosferisch verschijnsel dat zorgt voor een heel bijzonder resultaat.

Nieuwsgierig? Kan ik me voorstellen, maar nog even geduld. Morgenavond komt hij hier voorbij. Ik moet natuurlijk wel zorgen dat jullie terug blijven keren hier :)

Onderweg trouwens ook nog wat mooie zwanen gezien en daar kan ik wel een plaatje van laten zien.


Terug op de camping nadat ik dacht dat iedereen al lag te slapen bleek er toch nog iemand wakker te zijn en zo ontstond er ineens een middernachtelijk gesprek over depressies, fotografie, insecten, vogels, Nieuwegein en vleermuizen. En zo eindigde de dag nog met een verrassende wending.

Dit late gesprek dat dus onder andere ging over de lelijkheid van Nieuwegein, deed me achteraf bedenken dat er wel ooit iets moois is gemaakt over Nieuwegein en daar sluit ik vandaag dan maar mee af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten