donderdag 24 augustus 2017

Dag 109: Gorinchem - Aan de wandel

Voor het eerst sinds ik onderweg ben een keer lang aan de wandel.

Het gaat vandaag gelukkig weer wat beter met mijn rug, maar hij is er nog niet helemaal. Lopen gaat prima, maar lang dezelfde houding aannemen niet. Fietsen is dus niet echt een optie, dan maar een keer aan de wandel.

Ik ben gewend om alles per fiets te doen en kan me nauwelijks herinneren wanneer ik voor het laatst echt aan de wandel ben geweest. Hoogste tijd om daar verandering in aan te brengen, dus pak ik mijn camera en begin.

Met de camera voortdurend in de hand kan ik het echter niet laten om ook voortdurend foto's te maken. Bloempjes, beestjes, landschappen, het kan niet op hier in dit mooie natuurgebied genaamd Avelingen.

Het meest opvallende wat ik zie is op een fietspad. Daar ligt een dode muis, waar een kever mee bezig is. Op zich niet zo bijzonder, want kevers zetten wel vaker de kaken in dode muizen. Het opvallende is dat deze kever liever lijkt te spelen met de muis dan hem te eten. Hij blijft de muis maar keer en keer omrollen door eronder  te kruipen en dan met het achterlijf omhoog naar voren te lopen. Heel vreemd gedrag.

Al met al heb ik zoveel foto's, 575, gemaakt dat het nog wel even gaat duren voor ze verwerkt zijn, dus op de beelden moeten jullie nog een paar dagen wachten. Het nadeel van een beperkte stroomvoorraad.

De rug doet het in ieder geval wel weer goed genoeg om me in de avond voor te bereiden op een reisdag morgen. Mag ook wel na vier dagen vertraging. Ik kan wel weer een nieuwe omgeving gebruiken in ieder geval.

En dan nog de afsluiter van de dag. Met al die mooie bomen, bloemen en beestjes kan dat er maar één zijn volgens mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten