donderdag 17 augustus 2017

Dag 102: Gorinchem - Mooi weer, dus.......

Niet te geloven, het gaat meer dan 24 uur onafgebroken droog blijven.

Bij het opstaan controleer ik altijd direct de weersverwachting voor die dag, want het weer heeft immers een grote invloed op wat ik zoal kan doen op een dag. Na vele dagen met altijd wel ergens een bui, krijgen we nu eindelijk een volledig droge dag en die kans moet ik grijpen.

Voor anderen is een droge dag een kans om er op uit te trekken, als je langere tijd aan het rondtrekken bent geeft het echter een hele andere kans, namelijk om flink wat was te doen en deze ook nog eens snel droog te krijgen.

Ik doe vandaag dus net zoveel was als mogelijk is en na een tijdje zijn mijn tent en fiets veranderd in grote droogrekken, die vol hangen met drogende was. Heerlijk om eindelijk eens vrijwel alles weer schoon te hebben.

Met de fiets ook als droogrek is er op uit trekken natuurlijk geen optie meer, dus nadat ik de was gedaan heb ga ik lekker lezen in het boek van mijn tante. Het net uitgelezen boek van Baldacci heeft mijn leeshonger weer doen toenemen.

Na zeven uur arriveren er twee Duitsers op de paalcamping, die met de fiets in een aantal etappes vanuit Karlsruhe zijn gekomen en nog een week te gaan hebben voor ze vanuit Amsterdam weer met de bus naar huis gaan. Geeft mij een mooie kans om mijn Duits weer een beetje te oefenen.

Hoewel ze eigenlijk alleen Rotterdam en Amsterdam nog op de agenda hadden staan, weet ik ze te overtuigen om ook Utrecht nog aan te doen. Ik heb iets met die stad, werelds zonder overdreven groot te zijn en bijzonder gemoedelijk.

Ze zijn overigens pas echt blij met mijn tip dat je mooi kunt koken op één van de bankjes vlakbij aan de rivier en genieten even later van dezelfde mooie uitzichten als waar ik dagelijks hier van geniet. Vooral de duwboten met hun lengte van ruim 260 meter zijn erg indrukwekkend en daar komen er meerdere van voorbij deze avond.

Op enig moment gaat de Merwedebrug over de A27 open en ik vraag me af waarom. Terwijl de enorme vrachtschepen gewoon doorvaren, komt het verkeer op de A27 tot stilstand vanwege een lullig zeilbootje waar de mast blijkbaar niet van ingeklapt kan worden. Vreemde wereld.

Niet veel later stap ik vermoeid in mijn tent, maar ik kan de slaap niet vatten. Ik kijk dus nog maar een paar afleveringen van Mock the week, tot de vermoeidheid wat verder is toegenomen en ik aan mijn nachtrust kan beginnen.

En dan tot slot nog een vrolijk nummer om de dag mee af te sluiten, passend bij mijn hoofdactiviteit van vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten