zondag 6 augustus 2017

Dag 91: Leerdam - Extra rust dankzij regen en een bijzonder beestje

Vandaag net iets teveel regen, dus maar wat extra rust gepakt. Daarnaast een bijzonder beest gezien.

Waar ik gisteren niet lekker had geslapen, deze nacht gelukkig wel. In de ochtend werd ik nog wel een paar keer wakker dankzij regen, maar juist dankzij die regen kon ik me ook weer heerlijk omdraaien en verder slapen.

Mijn buien app gaf namelijk aan dat het de hele dag af en aan zou gaan regenen en dan heeft het weinig zin om met de camera op pad te trekken. Geen enkele reden dus om me te haasten en daarom de slaap die ik een nacht eerder had gemist nu maar ingehaald.

Overigens wel een idee waarom ik de nacht hiervoor slecht had geslapen. Volgens mij komt het door het afscheidsfeestje voor vertrek. Net iets teveel vochtonttrekkende consumpties hebben gezorgd dat ik, ondanks dat ik tijdens het fietsen een normale hoeveelheid vocht in heb genomen, uiteindelijk toch een vochtgebrek had, met bijbehorende krampen als gevolg. Volgende keer doe ik een afscheidsfeestje dus een dag eerder. Weer wat geleerd.

De dag vooral gebruikt om de rest van mijn verblijf in deze omgeving te plannen. Acquoy, Asperen, Heukelum, Kedichem en Arkel zijn de dorpjes waar ik me op ga concentreren voor wat betreft het maken van opnames. Dit zijn namelijk alle dorpjes met een interessante episode in hun geschiedenis.

De omgeving ligt hier overigens vol met dorpjes die al meer dan duizend jaar bestaan, dus erg lastig is het niet om een aantal verhalen te vinden. Het hele gebied heeft een rijke geschiedenis en is daarmee voor mij een heerlijke omgeving.

Eerst ook nog overwogen om vanaf hier naar Gorinchem te gaan, maar vlak naast Gorinchem is ook een paalcamping, dus ik acht de kans groot dat ik dat als volgende bestemming ga nemen.

Op een gegeven moment loop ik een beetje naar het groen rondom mijn tent te turen op zoek naar leuke beestjes en zie ineens tot mijn verassing een wel heel erg grote hooiwagen. Nu heb ik wel eens gehoord over reuzenhooiwagens, maar zou dit er echt één zijn? Na enig onderzoek kom ik tot de conclusie dat het hier inderdaad om een reuzenhooiwagen gaat. Helaas had ik mijn camera niet bij de hand, maar de komende dagen zal ik nog een poging doen er één voor de lens te krijgen, zodat ik er hier wat over kan vertellen, want het gaat hier om een bijzonder verhaal.

Een stille dag dus uiteindelijk vandaag en dat doet me aan een nummer denken van Bjork waar ik recent ook al een ander nummer van had hier.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten