dinsdag 15 augustus 2017

Dag 100: Gorinchem - Tijd voor een time-lapse

Na een onrustige nacht een dagje rustig de tijd nemen voor een time-lapse.

De paalcamping stond vannacht dus eigenlijk iets te vol. Met zes tentjes op zo'n kleine ruimte is er altijd wel iemand die onrustig is, naar het toilet is of wat dan ook. Zeker met ook nog vier kleine kinderen erbij die af en toe onrustig zijn door de onbekende geluiden.

Al met al dus niet bijzonder veel slaap gehad afgelopen nacht. Gelukkig vertrekken de meeste mensen redelijk vroeg in de ochtend, zodat ik halverwege de ochtend nog een beetje slaap kan pakken.

Hierna staat alleen het tentje van de twee Poolse jongens er nog, maar die zijn de stad in, dus het rijk helemaal voor mezelf. Oorspronkelijk was de bedoeling om vandaag een time-lapse en wat filmpjes te maken, maar daar heb ik de energie niet voor. Ik besluit dus om het enkel bij de time-lapse te laten.

Nu kost het maken van een time-lapse nog altijd veel tijd. Uiteindelijk word het een time-lapse in twee delen, tussendoor moest ik een accu vervangen. Het eindresultaat is minder dan drie minuten film, maar daarvoor zit ik wel ruim drie uur op de krib in de rivier mijn tijd te vullen.

Geduld is dus nodig bij het maken van een time-lapse. Ik hoop dan ook maar dat mensen er van genieten, want anders zou het wel erg zonde zijn van de tijd. Gelukkig vind ik ze zelf erg leuk om te maken, dus voorlopig ga ik er wel even mee door. Voor het resultaat zullen jullie nog wel een paar dagen geduld moeten hebben. Ik heb nu zoveel filmpjes in de wacht staan, dat er tussen maken en hier tonen tot meer dan een week kan zitten.

Verder het vandaag dus rustig aan gedaan. Op het einde van de dag weer mijn bankje bij de rivier opgezocht om te koken, noodles met ei deze keer, en daarna voor mijn doen lekker vroeg gaan slapen. Ook wel een keer lekker.

En dan de afsluiter van de dag. Zo'n time-lapse is eigenlijk keer op keer een foto nemen en achter elkaar plakken. Time after time dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten