woensdag 2 augustus 2017

Dag 87: Utrechtse heuvelrug - Doet u nog maar een dagje regen

Wat maakt het uit, er kan nog wel een dag regen achteraan.

Oorspronkelijk zou het vandaag een mooie dag worden, maar het weer voorspellen is en blijft onderhevig aan een gisfactor en het giswerk ging deze keer dus fout. Eigenlijk is er niet veel verschil met gisteren, bui na bui na bui trekt over de regio. Oké, één verschil is er wel, er zit een ontzettende zware bui tussen.

Vlak voor zonsondergang word de hemel ineens volkomen zwart en vijf minuten later barst het los. Een gordijn aan regen daalt neer over de omgeving. Binnen een minuut is alles doorweekt. Heeft iemand gips bij de hand, want deze wolk is duidelijk gebroken.

Verder vooral bezig geweest met het bijwerken van dit blog. Er staan weer een aantal dagverhalen klaar, dus daar hoef ik me niet druk om te maken tijdens de aanstaande verplaatsing. Waarschijnlijk gaat die overmorgen plaats vinden, dus heb ik morgen mooi de kans om alles voor te bereiden.

Bijzonder blij overigens dat ik dit blog weer gewoon op mijn laptop bij kan werken. Dat werkt echt veel fijner dan op een tablet. Ineens ook weer zin om filmpjes te maken, dus mocht er morgen tijd over zijn, dan pak ik de camera er nog even bij, want ik ben weer verbaasd. Het is toch ook wat.

Waar ik nog wel wat aan moet doen is mijn voorraad bier. Een aantal dagen geleden ingekocht met de verwachting dat er nog wel een kampvuuravond zou komen, maar die kwam dus niet door de regen. Vanavond en morgen moet ik er dus voor zorgen dat ik dat niet mee hoef te slepen naar de volgende plek.

Probleem is alleen dat ik vandaag niet zo'n zin in bier heb. Eenmaal in mijn tent laat ik het bier dus letterlijk links liggen, drink nog een glaasje fris en ga slapen. Morgen komt dat bier wel op en ga ik de reis voorbereiden.

Omdat ik zo blij ben met mijn nieuwe laptop lijkt het mij een mooie om af te sluiten met een nummer van het album OK Computer van Radiohead.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten