maandag 25 september 2017

Dag 141: Wortel - Rustdag

Na de vele kilometers van gisteren, vandaag rustig aan.

Ik moet zeggen dat het me erg meevalt hoe mijn benen voelen na de 80 kilometer van gisteren. De rest van het lijf voelt vermoeider en dat doet me besluiten om het vandaag rustig aan te doen. Een dag zonder filmen of schrijven, alleen wat lezen, genieten van het weer en de omgeving en wat boodschappen doen.

Na Austerlitz is dit nu mijn favoriete paalcamping en dat komt vooral door de omgeving. De kans dat je hier een ree ziet is erg groot en er zitten ook erg veel uilen hier, net als andere roofvogels. Natuurlijk was de kolonie tijgerspinnen ook en mooie ontdekking.

Ook de afwisseling tussen bos en akkers, allemaal doorkruist door de kaarsrechte lanen met vaak een dubbele bomenrij, draagt bij aan de schoonheid. De stilte is hier op sommige moment ook echt ongekend en ook dat is heerlijk.

Al mt al dus alle reden voor mensen om hier een keer een bezoekje te brengen. Mooi te combineren met Alphen en Baarle, allemaal op fietsafstand van elkaar. Mocht je nog een lang weekend of midweek willen doen, dan hoef je nu niet meer na te denken. Gewoon gaan.

Op deze lofzang op de omgeving na valt er verder over vandaag weinig te melden, een mooie gelegenheid dus om het een keer kort te houden. De afsluiter kan dan ook mooi ontspannen zijn volgens mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten