dinsdag 19 september 2017

Dag 135: Chaamse bossen - Nog meer regen

De hemelkraan blijft maar geven.

In de loop van de nacht was de regen gestopt en ik ben een keer vroeg wakker, dus kruip ik om zeven uur uit mijn tent, net na zonsopkomst. Wat direct opvalt is dat alle plassen verdwenen zijn. Een paar uurtjes droog en de natuur doet alsof er gisteren niets is gebeurd. Dan weet je gelijk waarom die tegels uit je tuin moeten en vervangen moeten worden door planten.

Door de luchtvochtigheid heeft het licht een aparte kwaliteit. In combinatie met het dichte bos om me heen geeft dat in het vroege licht een ietwat vreemde, maar bijzonder mooie aanblik van mijn omgeving. Tegelijkertijd geeft het een gevoel alsof er ieder moment een zombie tussen de bomen vandaan kan komen in de volkomen stilte.

Lang duurt die stilte echter niet, want binnen de kortste keren hoor ik alweer het kenmerkende getik van water op blad en duik ik dus weer de tent en mijn boek in. Rond het middaguur is het nog even lang genoeg droog om de beentjes te strekken, maar daar blijft het bij tot vlak voor zonsondergang, maar tegen die tijd heb ik al geen behoefte meer om er nog op uit te trekken. Een derde dag op rij dus met veel te beleven.

Na zonsondergang krijg ik er nog wel wat buren bij. Twee volwassen mannen en twee kinderen komen zuchtend en puffend aangelopen, blij dat ze het eindelijk hebben gevonden. Direct zetten ze de tenten op en gaan ze slapen. Tot zover het entertainment van vandaag.

Net als gisteren grijp ik voor de afsluiter van de dag terug op een film. Na die zombie omgeving van vanmorgen lijkt iets van de soundtrack van Shaun of the dead me wel gepast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten