zondag 3 september 2017

Dag 119: Chaamse bossen - Ik voel nattigheid en heb een huisdier

Na de hitte van gisteren laat de natuur een ander gezicht zien.

Zoals wel vaker word ik in de ochtend wakker, doe de buitentent open voor wat frisse lucht en ga daarna nog even liggen om op mijn gemak wakker te worden. Een half uur later begint mijn dag dan pas echt, zo ook vandaag.

Wanneer ik na dat half uur rechtop ga zitten en mijn voortent in kijk, zie ik een paar ogen terug kijken. Een pad is namelijk in mijn voortent gaan zitten.


Aangezien er regen aankomt en ik dus nog niet de tent uit ga, maar ook niet wil dat de pad mijn binnentent in springt vang ik hem maar in een doorzichtig bakje, zodat ik hem goed kan bekijken en hem later als ik mijn tent verlaat weer vrij kan laten. Gedurende een paar uur heb ik dus een huisdier.

De regen die komt is niet zomaar regen blijkt al snel. Het begint echt te hozen in combinatie met onweer en een forse wind. Gelukkig staat mijn tent stevig en heb ik geen ongezonde bomen om me heen, iets waar ik altijd op let, want later blijken er elders in het bos flinke takken naar beneden te zijn gekomen.

Na dit noodweer is het even droog en dat geeft me de kans om de pad vrij te laten en nog wat foto's van kikkers te maken. Dat is nog best lastig, want die beestjes weten zich goed te verstoppen met hun schutkleuren.



De pad, een seconde voor hij weer helemaal vrij is.




Helaas begint het echter al snel weer te regenen, dus rest mij niets anders dan mijn tent in te vluchten en daar mijn tijd te slijten de rest van de dag, want echt droog word het niet meer deze dag. Een ongeplande rustdag dus als het ware.

Tot slot als afsluiter maar weer een keer een nummer over de regen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten