vrijdag 15 september 2017

Dag 131: Chaamse bossen - Singing in the rain

Wederom een dag vol regen.

Over vandaag valt niet heel veel te melden, behalve dat er weer heel veel regen is gevallen. Als ik lekker in mijn vel zit zoals nu, maakt me dat niets uit en zing ik er regelmatig een liedje bij. Ja, dat liedje.

Vandaag wel weer druk met alle reacties op mijn Baudet filmpje. Ik blijf het bevreemdend vinden hoe bang mensen zijn om hun cultuur te verliezen aan een minderheid. De angst om wat te verliezen heeft daardoor een grotere impact dan die minderheid ooit kan hebben. Het enige dat je hoeft te doen om je cultuur te behouden is immers doorgaan met wat je al deed en juist daar lijkt iedereen mee te stoppen. Als we dus al onze cultuur verliezen, dan hebben we het aan ons zelf te danken.

Verder vandaag nog wat gelezen in In Europa van Geert Mak. Dat boek zou iedereen die bang is om onze cultuur te verliezen eens moeten lezen. Dan ontdek je namelijk al snel dat die dingen waar de meesten zich druk om maken eigenlijk pas heel recent zijn. Onbegrijpelijk bijvoorbeeld dat er zoveel nationalisten zijn, terwijl het concept natie een vrij recent iets is. Onze cultuur zit dus veel dieper dan dat.

Gelukkig lijken morgen middag en avond wel droog te worden. Met een beetje mazzel geeft dat me net genoeg tijd om de laatste historische filmpjes hier in de omgeving te maken. Dan moet het niet te lang blijven regenen, want er zitten aardig wat kilometers tussen de opnamelocaties.

Ook was vandaag de dag waarop ik mijn ontslag als raadslid bekend heb gemaakt, maar daar valt verder niet veel over te zeggen dan wat er al in het persbericht stond dat hier maandag op de site is gezet. Hooguit nog dit: I'll be back.

Wel lijken veel mensen te verwachten dat ik nog van alles ga roepen over de broertjes, maar dat gaat dus niet gebeuren. In juli heb ik daar een laatste keer op gereageerd met daarbij de opmerking dat dat de laatste keer zou zijn en dan meen ik dat ook. Voor mij is het een afgerond hoofdstuk en ik ben al lang een paar hoofdstukken verder inmiddels.

Tot slot nog de afsluiter die ik eigenlijk al aangekondigd heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten