donderdag 14 september 2017

Dag 130: Chaamse bossen - Net teveel regen

Dankzij regen en een groep survivalinstructeurs komt er niets van de dag.

Regen, regen en nog meer regen. Uiteraard heb ik eerdere periodes meegemaakt met dagen vol regen, maar er is wel een groot verschil. Ik ga er een stuk relaxter mee om. Weer een teken dat het hoofd duidelijk beter op de schouders staat.

Ik heb nog een aantal opnames te maken in de omgeving en hoop vandaag de dichtstbijzijnde te doen tussen de buien door. Precies op het moment dat er een gat tussen twee buien zit dat lang genoeg lijkt om er op uit te trekken komen er drie mannen de paalcamping opgelopen.

Het zijn drie survivalinstructeurs in hun afgedankte legeruitrusting. Na mijn recente ervaringen benader ik ze wat voorzichtig, maar dit zijn gelukkig heren uit het goede hout. Wat volgt is een leuk gesprek over reizen, de natuur, survival en de mensen die denken zich daarmee bezig te houden, zonder enig benul te hebben wat ze doen.

Deze heren komen de locaties bekijken voor een aanstaande cursus en zijn tevreden met wat ze zien. Zelf komen ze uit Limburg, waar geen paalcampings zijn tot hun spijt. Overigens konden ook deze heren de paalcamping enkel vinden dankzij mijn tent die op afstand net te zien is.

Mijn tent is hier inmiddels het baken geworden voor vele reizigers die een nacht rust in de natuur zoeken. Mogelijk moet Staatsbosbeheer deze locatie toch maar eens beter aan gaan geven, anders weet niemand hem meer te vinden zodra ik vertrokken ben.

Het gesprek met de heren duurt nog even voort en daarna vertrekken ze op zoek naar de tweede paalcamping hier in de bossen. Het gesprek heeft echter zo lang geduurd dat de volgende bui inmiddels alweer te dichtbij is, dus ik zet mijn spullen weer in de tent en loop nog een beetje in de omgeving rond tot de regen weer komt. Er moet natuurlijk wel nog een beetje bewogen worden.

De rest van de dag blijven de buien elkaar snel opvolgen, dus opnames zitten er vandaag weer niet in en als ik naar de weersvoorspelling kijk morgen ook niet. In ieder geval genoeg tijd om te lezen dus.

Tot slot nog de afsluiter van de dag. Met een keer normale survival mensen kan dit nummer van Survivor er wel een keer in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten