zaterdag 2 september 2017

Dag 118: Chaamse bossen - Over heet gesproken

Meer dan dertig graden vandaag, dus hitteverlet.

Na met opnames van de sterren bezig te zijn geweest vannacht kwam ik pas in de vroege ochtend in mijn bed te liggen. Heel lang slapen zat er niet in, want de zo'n is vandaag zo krachtig dat ik een paar uur later al mijn tent uitgejaagd word vanwege te heet.

Vandaag komt de temperatuur boven de dertig graden en dat vind ik nooit een feestje. Ik kan in,Idols iets hogere temperaturen hebben dan een paar maanden geleden, maar dit is en blijft overdreven voor Nederlandse begrippen.

Het is dan ook een dag van vooral rustig aan doen, met uitzondering van een rondje boodschappen doen. Het klinkt gek, maar dit doe ik voor de verandering juist een keer op net heetst van de dag, puur om te testen hoe mijn lijf gaat reageren. Het resultaat is dat ik goed gesloopt ben door de hitte, maar ik weet in ieder geval nu dat dertig plus nog altijd een grens blijft waar ik met activiteiten onder moet blijven.

Nadat de zo'n onder is gegaan start mijn buurman een kampvuur zodat we wat worstjes kunnen grillen, maar het vuur zorgt gelijk weer voor zo'n warmte dat de eetlust me snel vergaat. Dan maar een avond zonder diner.

Gelukkig is het gesprek wel de moeite waard. Mijn buurman zit in een situatie die ik wel herken, relatie loopt op zijn eind en zijn werkgever heeft aangegeven afscheid van hem te nemen. Precies de situatie die ik een paar jaar geleden mee heb gemaakt.

Het gesprek gaat voor een deel dus over het omgaan met tegenslagen, hoe tot rust te komen, maar ook over nieuwe kansen. Fijn om na afgelopen weekend een goed gesprek te kunnen hebben met een Brabo, dat is weer goed voor het vertrouwen in Brabo's.

De warmte van vandaag heeft genoeg energie gekost, dus naar verhouding duik ik vandaag vroeg mijn nest in voor wat waarschijnlijk de laatste warme nacht gaat worden. De temperatuur gaat niet onder de twintig graden komen namelijk.

Dit dagje rustig aan deed me gelijk denken aan een bepaald nummer en daarmee heb ik gelijk de afsluiter van de dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten