woensdag 20 september 2017

Dag 136: Chaamse bossen - Laatste Nederlandse stroom

Na drie dagen schuilen hebben de accu's weer wat vulling nodig.

Vandaag gelukkig beduidend minder buien, maar nog net teveel om naar de volgende plek te verhuizen. Eigenlijk komt dat wel goed uit, want de accu's beginnen alweer aardig leeg te raken en hier weet ik tenminste waar ik stroom kan halen.

Gelukkig vertrekken mijn buren nog voor ik de tent uit ben, want wat zijn die kinderen van ze irritant. Veel herrie, niet luisteren naar hun vader, zitplek bij de vuurplaats vernielen en overal takken laten liggen. Dat idee. Als ik de gevolgen had gezien voor hun vertrek, dan zou dat waarschijnlijk een leuke discussie hebben opgeleverd, want ik zou er op hebben gestaan dat ze het netjes achter hadden gelaten. Dat de vaders dat niet hebben gedaan zegt veel over het soort mensen.

Vlak na het vertrek van de slopertjes kruip ik zelf de tent uit om een laatste maal richting Breda te gaan. Wat kan drie dagen stil zitten een effect op een lijf hebben zeg, ik kom gewoon niet vooruit op de heenweg. Later op de terugweg is dat pas beter.

Voor ik stroom kan halen moet ik eerst nog achter een andere vorm van energie aan, want ik heb nog maar voor circa een week aan gas om mee te koken. Dat blijkt echter nog een hele uitdaging, want achtereenvolgens gesloten, uitverkocht, gesloten en uitverkocht zorgen dat ik in het centrum van Breda eindig bij een zaak die bijna een tientje vraagt voor een busje gas, terwijl het op de goedkopere adressen maar zes of zeven euro kost.

Nu komen deze prijsverschillen volgens mij door de klanten zelf. Het busje dat ik gebruik is vooral populair bij mensen die per fiets of lopend rondtrekken en dat is op dit moment hip. Wat je dan krijgt is dat de meesten vooral mooie spullen willen hebben en niet op de prijs letten. Kijk maar naar Bever, een zaak met mooie spulletjes voor de reiziger, die het heel goed doet, maar echt schreeuwend duur is.

Afijn, gas binnen, op naar stroom. Op het moment dat ik aankom bij de Mac baal ik gelijk dat ik geen bord bij me heb, want het zit helemaal vol met ganzen in het weiland naast de Mac. Nu is het ook een drukke tijd voor de ganzen, want al een aantal dagen hoor ik ze iedere avond in groten getale over vliegen.


Eenmaal binnen bij de Mac bedenk ik me dat dit voor het eerst in zeer lange tijd is dat ik er ben zonder dat ik een stapel filmpjes moet verwerken. Voor de verandering kan ik dus een keer lekker zelf filmpjes kijken. Komt goed uit, want Lubach is weer begonnen en de Amerikaanse late night shows heb ik ook meer dan genoeg van gemist.

Na een paar heerlijk ontspannen uurtjes met veel lachen stap ik weer op de fiets om, als het goed is, een laatste maal richting Chaamse bossen te fietsen. Onderweg stop ik enkel nog een keer om van een wijds uitzicht vlak na zonsondergang te genieten.

Eenmaal terug bij mijn tent zie ik dat er nog twee tenten staan en dat er een stapel brandhout voor mijn tent ligt. Zullen dus wel weer van die vervloekte hipsters in die tenten zitten. Gelukkig is de weersvoorspelling voor morgen nog wel goed, dus het lijkt er op dat ik morgen eindelijk het land kan verlaten.

Als afsluiter van vandaag gewoon een lekker nummertje dat past bij mijn gemoedstoestand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten