donderdag 26 oktober 2017

Dag 172: Arlon - Regen en wind

Blij dat ik nog een dagje kan schuilen.

Weersvoorspellingen zitten er soms naast, maar vandaag niet. Grote delen van de dag regen, maar belangrijker nog, vooral een forse wind. Windkracht vier met uithalen tot windkracht zes. Reden genoeg om de scheerlijnen weer een keer te gebruiken.

Vanaf windkracht vier is fietsen met al die bagage eigenlijk niet meer te doen bij wind tegen. Met dezelfde inspanning haal je dan nog maar de halve snelheid, of minder, en dat schiet natuurlijk niet op. Vandaar dat ik zo blij ben dat ik nog een dagje kan schuilen.

Zoals gisteren al gemeld is het dus de bedoeling om vanaf hier vrijwel dagelijks te gaam reizen. Eerste doel daarbij is omgeving Barcelona en vanaf daar zo ongeveer de kust volgen tot ik weer in Nederland ben. Zodra ik daarbij het meest zuidelijke punt heb gehad, zal ik voornamelijk de wind in de rug hebben op de terugweg en dat scheelt kilometers per dag.

Mooie fietspaden zal ik ook niet meer tegenkomen en drukke wegen probeer ik te vermijden, dus zal het voortaan vooral via D-wegen gaan. Hierdoor maak ik meer meters, maar het is veiliger en ik krijg er meer door te zien.

Iets anders dat er gast veranderen, is dat ik vanaf nu ga wildkamperen. Paalcampings zijn er niet meer en ook vrijwel alle reguliere campings zijn inmiddels gesloten. Veel keuze is er dus niet. Dit betekend dat ik voortaan vanaf een uur voor zonsondergang dus uit ga kijken naar een plek om de tent te plaatsen.

Ik hoop uiteraard op veel droge dagen, ook omdat ik dan foto's kan maken onderweg, maar ook op de meeste regendagen zal ik voortaan onderweg zijn, anders duurt het allemaal te lang.

Al met al gaat het er vanaf hier dus allemaal heel anders uit zien en begint de echte reis pas op het moment dat ik deze camping verlaat. Ik kijk erg uit naar dit avontuur dat voor me ligt.

Tot slot uiteraard nog weer een afsluiter. Iets dat past bij het feit dat er andere tijden voor me aan gaan breken. Tijden zonder nicotine bijvoorbeeld, als het goed is was vandaag mijn eerste dag als voormalig roker.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten