zaterdag 21 oktober 2017

Dag 167: Arlon - For old times sake

Terug naar de jaren negentig.

De reden waarom ik naar Arlon ben gekomen, zit in het verleden. In de jaren negentig ben ik namelijk tweemaal eerder hier geweest. In '98 samen met een vriend een aantal weken en in '99 met familie voor twee dagen.

Eerst even die laatste keer. Ik was hier toen vanwege de zonsverduistering. Helaas was het die dag bewolkt, maar dankzij een enorme mazzel zat er precies op het juiste moment een klein gat in de bewolking, waardoor ik toch nog de verduisterde zon heb kunnen zien. De meeste aanwezigen hadden het echter al opgegeven, waardoor velen op de camping niet op het juiste moment naar de lucht keken.

Eigenlijk zat de camping vol voor die dag, maar dankzij een jaar eerder kon ik toch een plekje regelen. Een jaar eerder ben ik hier niet alleen langer geweest, ik heb hier zelfs circa een week gewerkt. Ik had minder geld bij me dan mijn vriend, maar kon toch even lang blijven, door wat bij te klussen. Overdag was ik de badmeester en in de avond deed ik de bediening. Echt hard werken was het niet, maar wel ontzettend gezellig.

Dat verleden, in combinatie met het feit dat Arlon de zuidelijkste plaats in België is, maakte het een mooie laatste plaats in België om te bezoeken, alleen die vervloekte Ardennen maken het erg lastig op de fiets. De camping in Arlon is overigens een echte doortrekkerscamping. Het is hier heel normaal dat de camping in de loop van de avond vrijwel vol raakt en de volgende dag weer helemaal leeg is. Ideaal als je even een weekje rust wil nemen voor de tocht door Frankrijk begint.

Die rust neem ik vandaag ook nog en in de avond ga ik naar het campingcafé om wat te praten over wat er allemaal met de zaak is gebeurd. De uitbater van de jaren negentig is er niet meer. Hij had de zaak gepacht van de echte eigenaresse, zijn zus. Hij had er echter een zooitje van gemaakt, waarna zij de boel weer zelf is gaan uitbaten.

Na het gesprek over de camping gaat het gesprek over het leven en wat al niet meer. Nooit verkeerd. Na een paar biertjes is het echter tijd om de tent weer op te zoeken, want het personeel moet er morgen weer vroeg uit. Ik sluit de dag dus maar af met een filmpje in de tent.

Als afsluiter lijkt een nummer uit 1998 mij wel op zijn plaats. Hoewel er toen niet veel goede nummers verschenen, maar onderstaande is natuurlijk een klassieker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten