woensdag 4 oktober 2017

Dag 150: Solt - Naar de Colruyt

Vandaag rustig aan na de monsteretappe van gisteren.

Bij het ontwaken voel ik al direct de vermoeidheid nog door mijn lijf gieren. Alles zit vol met afvalstoffen. Gelukkig moet ik wat boodschappen doen, dus die kan ik er mooi uit fietsen en verder doe ik rustig aan.

Dat boodschappen doen gaat nog een hele belevenis worden. De dichtbijzijndste supermarkt is namelijk een Colruyt en daar wilde ik altijd al een keer naar toe. Colruyt is nog eens 5 á 10% goedkoper dan een Lidl of een Aldi en ik ben wel benieuwd hoe ze dat doen. Ik stap dus op de fiets op ontdekkingstocht.

Gelijk bij binnenkomst heb je al zoiets van wat is dit nu dan weer. Het voelt een beetje alsof je het magazijn van de Aldi inloopt. Enorme stellages tot soms bijna drie meter hoog met een enorme warboel aan producten.

Een logische volgorde is hier niet te vinden. Wijn naast de koekjes, een gangpad met cola en toiletpapier en de ontbijtgranen en diepvriesgroenten hebben ook samen een gang gekregen. Het is hier zo'n chaos, daar moet systeem in zitten.

Dat systeem zit er dan ook in. Om hier je dagelijkse boodschappen te halen word je gedwongen om de hele immense winkel te doorkruisen, omdat de dagelijkse boodschappen over de hele winkel verspreid liggen. Bij veel supermarkten kun je de cosmetica, de schoonmaakmiddelen en dergelijke overslaan, hier kan dat niet. Bedoeling is uiteraard dat je dan ook dingen pakt die je niet nodig hebt.

Meest hilarische is overigens de versafdeling, bij Colruyt moet je daarvoor letterlijk een immense koelcel door. Het is echt net alsof je door een magazijn loopt. Een kassa met lopende band hebben ze hier overigens ook niet. De kassamedewerker scant alles en legt het in een ander winkelwagentje. Daarna moet je een paar meter meelopen voor je af kunt rekenen. Overigens maar goed dat ik zelf een tas bij me had, want daar doen ze hier niet aan.

Al met al een bevreemdende ervaring deze supermarkt. Handig en goedkoop voor de weekboodschappen van een gezin, maar totaal niet praktisch als je een paar kleine boodschappen wil doen.

Tot zover een dagje boodschappen doen met Yuri. Veel meer valt er ook niet te zeggen, want na gisteren was dit boodschappen doen inclusief de daarbij horende marathon en de kilometers fietsen om er te komen, genoeg om vermoeid te zijn en mooi mijn tent weer op te zoeken.

Tijd om de titel van de dagafsluiter in de praktijk te brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten