zondag 22 oktober 2017

Dag 168: Arlon - Was, rust en New York

Laatste hersteldag.

Gelukkig hoef ik jullie niet lang meer te vervelen met rustdagen, want de benen beginnen eindelijk weer wat beter te voelen. Bij het boodschappen doen vandaag fiets ik bijvoorbeeld eindelijk ineens naar de winkel over de steile klimmetjes hier en als dat geen goed teken is.....

Ik blijf me overigens amuseren dankzij de verbaasde blikken van mensen wanneer ze hier iemand zien fietsen, want dat is hier echt uitzonderlijk. Bij de supermarkt staat mijn fiets zielig alleen, maar helemaal tekenend is de fietsenstalling bij het station. In deze stad van 29.000 inwoners is er plek voor twintig fietsen bij het station en vol lijkt het er nooit te zijn.

Vandaag ook even aandacht voor het sanitair hier op de camping, dat heeft namelijk een thema. Aan de mannenkant is het New York. Hieronder een impressie van hoe dat er uitziet. Wat op een foto natuurlijk niet te zien is, is het geluid. Samen met het visuele is er namelijk ook nog audio. De hele dag klinkt hier Frank Sinatra uit de speakers. Waren toiletten maar vaker zo uitnodigend.


Waar ik ook erg blij mee ben hier, is dat er een wasmachine en wasdroger voor de gasten beschikbaar zijn. Ik kan dus mooi alles nog een keer goed wassen voor ik Frankrijk in duik. Wat ze alleen waren vergeten te vermelden, is dat er een timer op de stroomtoevoer zit.

Om te voorkomen dat de hoofdzekering doorslaat worden bepaalde apparaten van de stroom afgehaald op de drukke momenten hier. De Belgen zijn niet in staat om op deze plek meer stroom te leveren, dus moeten ze op de camping creatief zijn.

Verder nog wat research gedaan voor de dag van morgen, maar daar lezen jullie morgen meer over. De afsluiter van de dag lijkt me een inkoppertje vandaag, dus daar hoefde ik niet lang over na te denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten