woensdag 12 juli 2017

Reactie op krantenartikel van 12 juli 2017

Een laatste keer reageer ik op de nonsens van Sasha Boers, zoals vandaag geuit in de Tubantia.

Vandaag stond mijn telefoon roodgloeiend. Blijkbaar had Sasha Boers weer wat in de krant geroepen en daar werden sommige mensen nogal kwaad om. Zelf kan ik er niet meer kwaad om worden, maar omdat alle beweringen van hem wederom volkomen onjuist zijn, heb ik wel het besluit genomen om te reageren op zijn uitlatingen.

Dit is de laatste keer dat ik reageer op de addergebroeders. Volgens mij is hierna wel duidelijk genoeg dat de broers bijzonder creatief met de waarheid zijn. Mijn energie besteed ik liever aan zinnige dingen en mij is inmiddels wel heel erg duidelijk dat deze heren niet in die categorie horen.

Ik reageer hier ook alleen op dat wat in de krant staat. Ik weet dat ze daarbuiten ook tegen wie het maar wil horen de grootste onzin uitkramen, met name over mij. De geloofwaardigheid van dergelijke uitlatingen is gelijk aan die van de uitlatingen in de krant, volkomen afwezig.

De beweringen uit de krant stuk voor stuk behandeld:

De coalitieonderhandelingen

Boers beweert dat we geen kans maakten op een plek in de coalitie bij de onderhandelingen drie jaar geleden omdat ik persona non grata zou zijn bij de coalitiepartners. Dat hij de waarheid niet noemt kan er natuurlijk mee te maken hebben dat hij helemaal niet aanwezig was bij die onderhandelingen.

Dit overigens ondanks mijn nadrukkelijke verzoek aan hem om wel bij de onderhandelingen aan te schuiven. Dit is een essentieel moment, maar hij had iets beters te doen, dus stuurde hij zijn broertje. Het gezamenlijke collectieve geheugen van de broertjes laat ze nu duidelijk in de steek, want ze zijn vergeten wat er gezegd is bij de onderhandelingen.

Bij de onderhandelingen kregen we te horen dat de verwachting was dat ik het prima als wethouder zou doen, maar dat men zich ernstige zorgen maakte om de stabiliteit van de fractie indien ik richting college zou gaan en er een fractie over zou blijven met de twee broertjes en een derde persoon.

Achteraf gezien vraag ik me af of de persoon aan de andere kant van de onderhandelingstafel die dit zei een voorspellende gave had, of toen al wist over de broertjes wat ik pas een paar jaar later zou ontdekken.

Al met al dus 180 graden anders dan Boers loopt te beweren.

Winkelcentrum In den Vijfhoek

De meest eenvoudig te weerleggen bewering van Boers is dat de rest van de fractie (beide broertjes dus) het niet eens was met mijn standpunt aangaande de revitalisering van winkelcentrum In den Vijfhoek. Zoals ik al tijden vol blijf houden, waren de heren het echter gedurende het hele traject eens en is dit dossier regelmatig en uitgebreid besproken. Pas anderhalve maand ná de besluitvorming veranderde Sasha ineens van mening.

Nu zou ik hier kunnen verwijzen naar de notulen van de vergadering waaruit blijkt dat beide broers voor de revitalisering hebben gestemd, maar er is veel beter bewijs van de waarheid, de woorden van Sasha Boers zelf.

Sasha verscheen namelijk samen met mij in een video over dit onderwerp, waarin hij enthousiast verteld dat revitalisering de beste optie is en dat D66 het plan beter heeft kunnen maken. Onder de video gaat dit verhaal verder.




Hier is dus wel heel erg duidelijk te zien dat Sasha niet de waarheid spreekt wanneer hij zegt dat de fractie uit elkaar werd gescheurd door verschillende standpunten aangaande In den Vijfhoek, we deelden hetzelfde standpunt. Pas later, toen hij de fractie uit elkaar probeerde te scheuren veranderde hij zijn mening.

Overigens is het niets anders dan onbehoorlijk bestuur om na een besluit ineens het tegenovergestelde te gaan verlangen, terwijl alle betrokken partijen al investeringen aan het doen zijn. Zou de hele raad dat doen, dan zou de betrouwbaarheid van het Oldenzaalse bestuur niet langer bestaan en wil geen enkele partner meer zaken doen met de gemeente.

Vondersweijde

Helaas in dit geval geen video, maar wel hetzelfde verhaal. Op dit dossier is uitgebreide afstemming geweest binnen de fractie, en de broertjes stonden volledig achter het fractiestandpunt dat nieuwbouw de beste optie is. Ze vonden het helemaal prachtig omdat wij als fractie als eerste een weloverwogen standpunt in hadden kunnen nemen en daardoor het debat zouden kunnen sturen en het onderwerp naar ons toetrekken.

Sasha heeft ook nergens een andere mening laten merken, tot na de breuk in de fractie toen hij ineens tegen de plannen bleek te zijn.

Psychische klachten

Boers zegt tot slot dat mijn psychische klachten de reden waren om een nieuwe fractievoorzitter aan te wijzen. Wel verfrissend, dit is namelijk de eerste keer dat Boers met een reden komt waarom ik vervangen moest worden. Tot nu toe weigerde hij daar antwoord op te geven.

Boers vergeet alleen dat de psychische klachten pas zijn ontstaan ná de door hem veroorzaakte breuk in de fractie. Bovendien heeft hij ook nooit geweten dat ik vijf jaar geleden al een eerste depressie heb gehad, dat wist mijn eigen familie niet eens, zo goed wist ik dat te verbergen.

Conclusie

Alle beweringen van Boers zijn dus precies het tegenovergestelde van de werkelijkheid. Bovendien lijkt hij de laatste periode voortdurend van mening en uitleg te veranderen en is daarmee aantoonbaar niet de meest stabiele figuur denkbaar.

Het lijkt wel of hij zichzelf en de waarheid kwijt is. Mogelijk moet hij weer eens op zoek naar zichzelf. Wie weet kan een tocht met fiets en tent hem goed doen ;)

Een beetje humor op het einde moet kunnen. Als dit hele gedoe niet zo triest zou zijn, dan zou het bijna lachwekkend zijn. Het zou mij overigens niet verbazen dat er nog allerlei andere beweringen naar voren gaan komen van de addergebroeders, maar daar ga ik dus niet op reageren. Volgens mij zijn de Oldenzaalse kiezers meer dan volwassen genoeg om hun inbreng op waarde te schatten indien ze inderdaad met een nieuwe partij aan de verkiezingen deel gaan nemen. De vorige keer waren ze ook al zo'n doorslaand succes met 139 stemmen met hun tweetjes.

Afijn, over tot de orde van de dag. Ik ga weer aan mezelf werken, zodat ik later weer, naar ik hoop, aan de stad Oldenzaal kan werken. Ik richt me liever op wat ik positief bij kan dragen, in plaats van te praten over wat anderen wel of niet verkeerd doen. Dat laatste doe ik in deze soap dus niet meer aan mee.

1 opmerking:

  1. En gelijk heb je. Niemand zal hen ooit nog serieus nemen. Losers.

    BeantwoordenVerwijderen