donderdag 6 juli 2017

Dag 60: Utrechtse heuvelrug - Daar is de regen weer

Het zou zo'n mooie dag worden, maar met regen in middag en begin avond valt de dag weer in het water.

De voorspelling was zo mooi voor vandaag. Hooguit een klein buitje en verder droog. Ik had dus gedacht mooi wat opnames af te kunnen maken, maar dat viel vies tegen. Normaal begin ik halverwege de middag met opnames, maar dat is juist het moment dat het begint met regenen.

Veel buien zijn er vandaag niet in Nederland zie ik voortdurend op de buienradar, maar die buien die er zijn trekken hardnekkig over mijn hoofd voorbij en dan ook nog eens in een tempo waar een slak niet van zou schrikken.

En wat er ook gebeurd, ik vertik het om risico te nemen met mijn camera en regen, dus die blijft droog in de tent. Die camera is me veel te lief namelijk. Lang heb ik nog de hoop dat de regen op tijd weg gaat trekken, maar dat gebeurd uiteindelijk pas in de avond en op dat moment heb ik geen zin meer om op de fiets te stappen voor wat opnames. Un jour sans dus maar weer.

Gelukkig is de dramatische voorspelling voor de komende dagen, oorspronkelijk opnieuw veel regen, snel aan het veranderen naar droog en zonnig en de temperatuur schijnt zelfs te gaan stijgen. Dat kan ik ook gebruiken, want de was die nog gedaan moet, moet natuurlijk ook nog kunnen drogen.

1 opmerking: