maandag 3 juli 2017

Dag 57: Utrechtse heuvelrug - Eindelijk weer opnames

Na dagen van regen kan eindelijk de camera weer uit de tas.

Na een mooie avond gisteravond vandaag wakker geworden met een mooie weersvoorspelling. Pas halverwege komende nacht gaat het weer regenen, dus ik kan eindelijk weer goed aan de slag.

Eerst maar wat was, want daar was ik ook al dagen niet meer aan toegekomen. Zodra de was hangt te drogen de tas ingepakt en de fiets op, opnames maken. Heerlijk om na al die dagen stilstand eindelijk weer eens wat te doen. Ik voel me gelijk een stuk beter in mijn vel zitten.

Behalve wat opnames voor historische filmpjes begin ik overigens ook inspiratie te krijgen voor een andere serie filmpjes. Als alles goed loopt, dan kunnen jullie over een paar dagen de eerste resultaten daarvan zien. Tot die tijd zeg ik er nog geen woord over. Eerst een beetje nieuwsgierigheid kweken natuurlijk.

Even tussendoor iets anders overigens. Ik vind dat Zeist maar een vreemde plaats. Het kan je hier overkomen dat je door een straat fiets met diverse Maserati's geparkeerd langs de kant van de weg, maar daar zie je bijna niets van, omdat je voortdurend naar het straatoppervlakte moet kijken om de enorme gaten in het asfalt te ontwijken.

Ook zo vreemd, zo ongeveer de helft van de winkels is op zondag open en op maandag dicht en de andere helft doet het andersom. Complete chaos, waardoor mensen op twee dagen niet weten wie er wel of niet open zijn en dus de stad maar niet ingaan.

Weer terug naar de opnames van vandaag. Op diverse locaties opnames gemaakt, maar opvallend genoeg voor niet één filmpje alle opnames kunnen maken, dus ik kan nog niets afronden. Dat komt op korte termijn wel gezien de weersvoorspelling.

Na afloop van de opnames richting mijn stroomdealer om alles weer op te laden. En die regen die pas midden in de nacht zou komen? Die komt ineens onaangekondigd al om elf uur met bakken uit de lucht, terwijl ik nog niet bij mijn tent ben. Ik dus zeiknat op de fiets en ook de was weer volledig doorweekt. Omdat deze toch al niet natter kan worden laat ik hem maar hangen, het word vanzelf weer een keer droog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten