donderdag 27 juli 2017

Dag 81: Utrechtse heuvelrug - regen, zon en regen

Vandaag is zeker nog geen dag om verder te trekken met dit weer.

Een groot deel van de nacht, ochtend en middag hebben we regen, regen en nog eens regen. Zomer in Nederland zeg maar. Gelukkig word het nog wel op tijd droog om zonder jas de supermarkt te kunnen bezoeken voor een stokbrood.

Nog mooier is dat het daarna nog een tijd droog blijft, zodat ik gebruik kan maken van de solar-bench om wat extra te laden. Op regenachtige dagen gaan de accu's namelijk snel leeg. Mijn hoofd staat niet altijd naar lezen en dan zoek je al snel afleiding in elektronica bij slecht weer. Hele dagen alleen maar nadenken is namelijk ook niet aan te raden.

Maar hoewel niet hele dagen, ben ik natuurlijk wel veel aan het denken. Ik bedenk me trouwens nu dat ik een toegezegd stuk over een eerdere doorbraak nog niet geschreven heb. Binnenkort dus maar mee bezig. Waar het denken tot voor kort vooral over de recente geschiedenis ging, tot een jaar terug ongeveer, zit ik nu een stapje dieper te graven.

De focus ligt nu op de periode vanaf circa vijf of zes jaar geleden, de tijd nadat ik na het einde van een relatie in een nieuwe woning ging wonen. Veel gebeurd sindsdien met soms een flinke impact, dus veel herinneringen om te overdenken.

Veel meer valt er over vandaag niet te melden, dus op naar de afsluiter van de dag en deze keer iets heel anders. Niet per ongeluk wakker schrikken van deze. Overigens heb ik liever het solowerk van Dizzee, maar bepaalde stukken tekst van dit nummer passen wel mooi bij mij.


1 opmerking:

  1. Dit soort episodes gaan vaak langer terug dan je denkt. In mijn persoonlijke geval dacht ik aan een jaar, maar dat bleken er wel wel zeven te zijn. Dat inzicht had ik pas een jaar later.
    Misschien omdat je in het begin helemaal niet door hebt wat eraan de hand is.

    BeantwoordenVerwijderen