zondag 16 juli 2017

Dag 70: Utrechtse heuvelrug - Regen en onwaarheden

Van waterbed tot koude douche, alles met een glimlach op mijn gezicht.

De regen die gisteravond is begonnen gaat de hele nacht en ochtend door en stopt pas halverwege de middag. Het komt echt met bakken uit de lucht met wat opvallende gevolgen.

Op enig moment tegen het einde van de ochtend draai ik me om in mijn tent en zie de dingen die om me heen staan ineens dansen. Wat blijkt, de ondergrond heeft het maximum van zijn absorberende vermogen bereikt en er beginnen in het bos overal enorme plassen te ontstaan, ook onder mijn tent. In feite lig ik nu dus gedeeltelijk op een waterbed. Wat een luxe in het bos.

Aangezien mijn tent ook aan de onderkant waterdicht is, heb ik zelf verder nergens last van, en tegen het einde van de ochtend begint het wat trager te regenen, waardoor langzaam ook de plassen weer door de bosbodem opgenomen kunnen worden.

Na de regen komt er een telefoontje. De addergebroeders staan met wat opmerkingen over mij in de krant, die werkelijk kant nog wal raken. Er volgen nog meer telefoontjes en berichten, allemaal van kwade mensen. Kwaad vanwege de nonsens in de krant. Terwijl de andere kwaad is, blijf ik juist de hele tijd alleen maar grapjes maken. Ik zit blijkbaar lekker in mijn vel vandaag.

De onzin is voor mij wel reden om te reageren. Deze reactie hebben jullie vier dagen geleden hier kunnen lezen. Het opstellen van dit stuk kost echter wel aardig wat tijd, dus zo krijg ik de dag weer aardig gevuld.

Meest mooie is natuurlijk dat ik in één geval met filmmateriaal de beweringen van de addergebroeders onderuit kan halen. Hoe duidelijk wil je het hebben? Ook opvallend, iedereen lijkt verbaasd over de acties en uitlatingen van de addergebroeders de laatste dagen, maar ik niet. Op zich niet zo vreemd, ik ben lange tijd de enige geweest die van nabij hun handelen mee heb kunnen maken. Alle anderen kregen slechts stukjes mee en hebben dus niet het volle beeld hoe deze heren handelen.

De manier waarop ik vandaag om ga met hun nonsens geeft mij een goed gevoel. Het geeft me namelijk het idee dat ik dit hoofdstuk heb afgesloten voor mezelf. Ik weet wat ik anders had kunnen doen in deze hele episode en heb mijn lessen geleerd en kan daarmee verder richting toekomst.

Vrolijk ondanks gedoe uit het verleden in het nieuws. Qua nummer van de dag sluit ik dan ook af met iets vrolijks met News uit het verleden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten