donderdag 20 juli 2017

Dag 74: Utrechtse heuvelrug - Scouts en oranje invasie

De zoveelste groep scouts komt langs en ik maak een oranje invasie mee.

Na regen in de nacht schiet het nog niet echt op met het drogen van de kleren. Gelukkig is het overdag droger. Ik besluit al snel om het vandaag lekker rustig aan te doen. Verder trekken zit er toch niet in tot alle kleren droog zijn en veel valt er hier niet meer te doen.

Overdag lekker de tour volgen, een prachtige overwinning van Bauke Mollema. Gelukkig beginnen de Nederlandse renners door te krijgen dat je niet fietst voor ereplaatsen, maar om te winnen. Sinds die omslag, plus de input van wat uitzonderlijk talent, zorgen dat de Nederlandse wielrenners steeds meer de moeite waard zijn om te volgen.

Ik zie graag strijd in het wielrennen en teveel Nederlandse renners reden de afgelopen jaren afwachtend. Ik zie liever iemand proberen te winnen om vervolgens achteraan te eindigen, dan iemand die de hele dag netjes vooraan rijd en achtste weet te worden.

Na de tour alle accu's leeg, dus op naar mijn stroomdealer. Tegen de tijd dat ik bijna klaar ben om in te pakken, loopt het ineens volledig vol met mensen in oranje kleding. Oh ja, het EK voetbal is begonnen en deze Mac ligt voor veel mensen op de route naar huis, dus maak ik een ware invasie mee.

Overigens springt me hierbij iets ineens in het oog waar ik me al vaker over verbaasd heb. Ik heb dus weer inspiratie voor een filmpje. Eerst morgen of overmorgen echter scheren en daarna kan ik weer voor de camera.

Op de terugweg naar mijn tent ontdek ik dat ik iets moois heb gemist. Een aantal mensen waar ik al meerdere avonden mee mee heb gemaakt waren er vanavond en ik kom ze precies tegen op het moment dat ze naar huis gaan. Over twee dagen een nieuwe kans begrijp ik, dus dan ben ik met zekerheid tijdig terug.

Eenmaal helemaal terug, ontdek ik dat de volgende groep scouts bezit hebben genomen van de paalcamping. Ze liggen al letterlijk onder zeil, dus ik merk morgenochtend pas of ik er last van heb, want last van scouts is de normaalste gang van zaken hier de afgelopen week.

Het is inmiddels al zover dat de boswachter richting scouting is getogen om ze aan te spreken op de misdragingen. Zaken als overdreven grote vuren, kamperen waar het niet mag, bomen omkappen, rotzooi achter laten in het bos en dergelijke zijn de normaalste gang van zaken bij scouts blijkbaar tegenwoordig. Volgens mij was dat in het verleden toch anders.

Zelf heb ik nooit wat met scouting gehad, althans, waar het gaat om zelf onderdeel van de scouting te zijn. Verder vond ik het altijd wel sympathieke clubjes, maar mijn sympathie voor deze clubjes is nu wel snel aan het afnemen. Ik geef ze voor nu nog even het voordeel van de twijfel, maar dan moeten de groepen die de komende dagen ongetwijfeld nog komen wel beter gedrag laten zien.

De reden waarom hier aan de lopende band scouts voorbijkomen heeft overigens te maken met het feit dat hier vlakbij een groot scoutingterrein zit, maar vanwege het begin van de vakantie zit het daar stampvol, dus komt er iedere avond een groep naar hier.

En als we het dan over scouts hebben, dan kan ik ook wel een keer afsluiten met een heel fout nummer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten