woensdag 19 juli 2017

Dag 73: Utrechtse heuvelrug - Grote schoonmaak

De bedoeling was een wasje en verder rustig aan, maar het werd een grote schoonmaak.

Dat krijg je wanneer je weer energiek aan het worden bent, dan doe je ineens meer dan je van plan was. Na een lange en mooie nacht pas bij het ochtendgloren gaan slapen, dus vroeg wakker was ik niet om het maar voorzichtig te zeggen. Vandaar het plan om er een mooie rustige dag van te maken.

Een wasje wil ik doen en een beetje orde in de chaos in mijn tent. Vooral dat laatste word meer dan de bedoeling was. Alles in mijn tent gaat op de kop en alles word schoongemaakt. Ik pak vast in wat ik niet meer nodig heb en bedenk ook eindelijk een logische indeling voor mijn tent. Het gebrek aan indeling zorgde voor de chaos en dat is nu als het goed is achter de rug.

Een wasje word ook wat meer. Op de kleren die ik aan heb na en dat wat al schoon was gaat alles in de was. Na afloop zijn zowel tent als fiets overhangen met textiel. Het zal wel even duren voor alles droog is, er kan immers nog her en der een buitje vallen, maar zodra iets droog is gaat het vanaf nu de tas in.

Al met al vandaag dus een dagje huishouden en voorbereiden op een volgende etappe. Hoogste tijd ook, want ik ben hier al veel te lang. Nu is het hier ook prachtig en met name de mensen die met regelmaat voorbijkomen en die je daardoor langzaam leert kennen, maken het echt de moeite waard om hier te zijn. Ik denk dat ik dan ook nog heimwee naar deze plek ga krijgen en dan vooral naar de mensen die ik met deze plek associeer.

Nu is alleen nog de vraag op welke dag ik precies verder ga trekken. Kijkende naar de weersvoorspelling is dat nog lastig kiezen. Er komt een flinke hoeveelheid warmte deze kant op en dan is de vraag of het voor of na de warmte gaat zijn dat ik alles weer inpak en verder trek. Ik ben er, op de nog natte was na, in ieder geval verder klaar voor en dat is ook wel weer lekker na eigenlijk voortdurend nog dingen te doen te hebben gehad, hoe klein die dingen ook waren soms.

En er komt dus hitte aan, dus tijd voor Martha & the Vandellas:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten