zaterdag 29 juli 2017

Dag 83: Utrechtse heuvelrug - Op zwart

Op het einde van een mooie dag gaat het op zwart.

De planning was om vandaag naar de kapper te gaan. Meerdere kappers langs, maar of ze zijn gesloten, of werken alleen op afspraak en hebben vandaag geen ruimte meer. Lekker dus. Dan maar een afspraak voor morgenmiddag gemaakt, een dagje meer of minder maakt nu ook niet veel uit.

Onderweg naar de kapper al een mooie omrijroute gebruikt en ook na de kapper ga ik een rondje extra fietsen. Het is de hoogste tijd om wat kilometers in de benen te krijgen richting de aanstaande verplaatsing naar de volgende locatie.

Aansluitend is het tijd om richting Mac te gaan, want er staan geen berichten meer klaar en anders zou het blog dus stil vallen en dat kunnen we niet hebben. Bij de Mac het gebruikelijke ritueel van alles uit de tas halen, alles inpluggen en vervolgens de laptop open te klappen en aan te zetten. Er gebeurd echter niets na het indrukken van de power knop.

Nu heeft de laptop al vaker wat lastig gedaan de laatste tijd, dus loop ik op mijn gemak de verschillende trucjes door die de laatste tijd hielpen om de laptop alsnog aan de praat te krijgen, maar helemaal niets. Letterlijk geen enkel teken van leven deze keer, terwijl er normaal altijd nog wel wat gebeurd. Dat ziet er niet goed uit.

Helaas is het ook nog eens na winkelsluitingstijd, dus er vandaag nog naar laten kijken is ook geen optie. Morgen dan maar. Noodgedwongen tik ik maar een bericht voor het blog via mijn tablet. Dat is wel even wennen, want dat werkt een stuk minder soepel.

Ik ontdek echter wel dat de technische problemen geen invloed hebben op mijn goede humeur. Denk dat ik dat humeur te danken heb aan de kilometers fietsen van vandaag. Een kilometer of 35 zal het uiteindelijk bij elkaar zijn geweest. Bewegen zorgt altijd voor een goed gevoel, dankzij de natuurlijke drugs die het lichaam dan aanmaakt. Lang leve het lichaam.

Al met al dus vrolijk de tent opgezocht en daar maar mooi wat humor op de tablet gekeken, want dat past mooi bij mijn gemoedstoestand. Als afsluiting een nummer dat past bij de gemoedstoestand van de laptop.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten