dinsdag 11 juli 2017

Dag 65: Utrechtse heuvelrug - Filmpjes klaar

Na opnames verspreid over een week eindelijk alles verwerken.

Na een wat onrustige nacht en een poging uit te slapen nog altijd de grote vermoeidheid van gisteren in het lijf. Ik vrees dat die ook nog wel een paar dagen blijft hangen. Volgens mij heeft deze vermoeidheid namelijk niets met lichamelijke inspanning te maken, maar alles met het mentale.

Gelukkig heb ik voor vandaag wel wat moois in de planning staan. Nog snel een laatste opname maken en daarna kan ik alle gemaakte filmpjes gaan verwerken en uploaden.

Alles bij elkaar heb ik zeven filmpjes opgenomen, dus er is heel wat knip en plakwerk te doen. Vooral omdat ik bij sommige filmpjes voor het eerst met meerdere scenes werk. Het meest uitgebreide filmpje is goed voor meer dan 15 verschillende delen, dus dan ben je wel even in de weer.

Vandaag is mijn stroomdealer en kantoor onderweg gelukkig tot twaalf uur geopend, dus ik hoef me niet al te haasten en krijg het editten dan ook tijdig af. De internetverbinding is vandaag echter een ander verhaal. Downloaden wil hij wel, maar ik moet juist uploaden en ik heb gras wel eens sneller zien groeien dan de filmpjes nu richten het wereldwijde web trekken.

Tegen sluitingstijd heb ik vijf van de zeven filmpjes kunnen uploaden, dus genoeg om de komende tijd weer filmpjes op mijn blog te kunnen zetten. Die laatste twee komen de volgende keer wel.

Doordat ik nu ben begonnen met de serie Yuri is verbaasd, heb ik overigens ook weer bakken met inspiratie. Wat is er veel waar ik me over weet te verbazen. Het woord verbazen is overigens een heel oud woord, maar je hoort het bijna niet meer, daarom meer even wat uitleg vrij via de woorden van Youp van 't Hek. Het woord verbazen is niet uit de tijd dat er nog genoeg werk was en je regelmatig van baas naar baas ging, dat is niet verbazen. Nee, verbazen is wanneer je iets ziet of hoort dat je zo vreemd vind dat je er van opkijkt.

In mijn eentje ben ik dus goed voor verbazing alom om het zo maar even te zeggen. Overigens ben ik ook verbaasd bij terugkomst bij mijn tent. Hoewel het druk is en er vele tentjes staan. ligt iedereen al te slapen. Niets geen mooie gesprekken tot diep in de nacht bij het kampvuur, nee burgerlijk op tijd naar bed. Dan maar een filmpje kijken voor het slapen.

En na al de uren dat ik bezig ben geweest met editten vandaag, kan het natuurlijk niet anders dan dat ik afsluit met een nummer van Editors.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten