maandag 26 juni 2017

Dag 50: Utrechtse heuvelrug - natte verkoeling

De beloofde verkoeling komt, in combinatie met veel water.

Tot halverwege de middag was het vandaag te warm om wat dan ook te doen. Op het hoogtepunt ging de temperatuur naar de 32 graden en het enige dat je dan kunt doen is wachten op verkoeling. Die verkoeling kwam er in de tweede helft van de middag in de vorm van een koelere westenwind.

Ik er gelijk op uit, want dankzij de warmte had ik al lang genoeg stilgezeten in mijn  optiek. Ik was echter nog maar amper onderweg, toen zich een indrukwekkende wolkenformatie aankondigde en het duurde dan ook niet lang voor de eerste donder te horen was.

Snel dus op zoek naar een plek om te schuilen, een plek die ik vond in een bushokje. Ik was ook niets te vroeg, want vrijwel gelijk begon de regen. Nu kan mij de regen niet zo heel veel schelen, maar ik had mijn rugzak met camera en dergelijke bij me en die houden niet zo van regen.

Eigenlijk vond ik de verkoeling van de regen wel fijn, waardoor de situatie ontstond dat ik zelf in de regen stond en mijn rugzak aan het schuilen was in het bushokje. Althans, tot het moment dat de regen veranderde in een stortbui, toen ben ik mijn rugzak maar even gezelschap gaan houden.

Helaas duurde het ook na de stortbui nog lang voordat het droog werd, waardoor er eigenlijk alleen nog tijd over bleef om snel wat inkopen te doen. Niet echt een productieve dag dus helaas. Hopen dat morgen beter gaat worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten