vrijdag 2 juni 2017

Dag 26: Onweer en wasdag

Weinig slaap, maar wel de was weer schoon.

Het was een wilde nacht. Althans, de weergoden gingen even goed los. Ik was al laat in slaap gevallen, want mijn lichaam reageert op de afkoeling in de avond door ineens actief te worden. Ik denk dat ik net een uur of twee geslapen had toen ik met donderend geraas wakker werd.

Het onweer dat eigenlijk voor eerder op de avond voorspeld werd, was alsnog gekomen. Gelukkig ging het meeste van het onweer midden over het park, maar op enig moment kwam het ook erg dicht bij de camping, met als gevolg vele krijsende kinderen. Er staan namelijk meerdere grootouders met hun jonge kleinkinderen op deze camping.

Het was een onweer waar maar geen einde aan leek te komen. Pas vlak voor de zonsopgang hield het weer op en toen wist ik dat het een lange dag zou worden. Vlak na zonsondergang begint het namelijk in de tent al goed warm te worden, waardoor slapen dan geen optie meer is.

Met een gebrek aan slaap ging ik dus de derde dag met een temperatuur boven de dertig graden in. Wat een feest. Al snel besloot ik dat dit niet een dag zou worden om veel te doen, maar om de tijd en de zon toch nog nuttig te besteden heb ik er maar een wasdag van gemaakt. Met zoveel zon drogen kleren immers snel.

Tegen de tijd dat de avond begon te vallen en ik normaal op zoek naar wild zou gaan, deze keer maar besloten om een avond over te slaan. Ik had gewoon de puf niet om er nog op uit te trekken. Un jour sans dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten