donderdag 22 juni 2017

Dag 46: Utrechtse heuvelrug - Rust en was

Na een avond feest volgt er natuurlijk een dag met relatieve rust.

Vandaag het lekker rustig aan gedaan. Het is warm en de komende dagen gaat het nog veel warmer worden en dat zijn niet de dagen om je druk te maken.

Vandaag wel voor het eerst op een paalcamping de was gedaan en dat ging verrassend goed. Voor het geval jullie je afvragen hoe je de was doet op een camping met alleen een grondwaterpomp als faciliteit, hieronder het antwoord.

Men neme een stevige boodschappentas en daar gooi je de kleren in die gewassen moeten worden, met daar bovenop een beetje wasmiddel. Vervolgens naar de pomp, de tas goed plaatsen en pompen maar.

Het water loopt wel heel traag uit zo'n tas via de naden, maar traag genoeg om wassen mogelijk te maken. Zodra er voldoende water in de tas zit is het tijd voor het recept dat iedereen wel kent van de handwas, flink stampen met die was.

Ik had het niet verwacht, maar na afloop is er geen vlekje meer te zien op de was, dus op de hand wassen met koud water werkt beter dan ik had verwacht. Mocht je ooit op een paalcamping willen gaan staan, iets dat ik kan aanraden, zorg dan dat je een stevige tas en wat wasmiddel bij je hebt en je blijft gekleed in frisse kleren, iets dat anders lastig kan zijn in de natuur.

Daarnaast vandaag in mijn hoofd bezig geweest met het voorbereiden van de tekst horende bij het besluit dat ik genomen had en waarvan jullie het resultaat afgelopen maandag hier hebben kunnen lezen.

In de avond gaat mijn hoofd ook nog even aan de slag met de andere issues die ik op te lossen heb. Ik zit gelukkig niet meer helemaal onderin de put, maar heb geen idee hoe ver ik nog moet klimmen en hoe vaak ik nog een stukje terug ga glijden, maar in zijn algemeenheid gaat het langzaam wel de goede kant op en dat zorgt dat ik met een tevreden gevoel ga slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten