zondag 18 juni 2017

Dag 42: Utrechtse heuvelrug - Stroom

Een dag lang druk met stroom.

Ik heb de vraag wel eens gekregen hoe ik het doe met stroom als ik op een paalcamping sta. Vandaag het antwoord. Ik had vanaf dag één al een zonnelader bij me om mijn mobiel mee op te laden, maar inmiddels was me al duidelijk geworden dat ik te noordelijk zit en te vaak in de bossen om hier voldoende stroom mee op te wekken. Tijd dus voor een uitbreiding.



Laat nu net vandaag de Aldi een aanbieding hebben met een zonnelader, dus ik naar de Aldi. Alleen bij de dichtstbijzijnde Aldi wel gelijk een probleem, ze zijn uitverkocht. De manager weet me te vertellen dat er die ochtend mensen voor de deur stonden te wachten voor de zonnelader. En dat terwijl ze er minder hadden besteld, omdat ze de vorige keer juist met een lading waren blijven zitten.

De manager verwijst me naar een andere winkel, zes kilometer verderop. Ik dus weer op de fiets. Bij deze winkel zijn ze echter ook al uitverkocht, maar hier is de manager iets slimmer. Hij verwijst me namelijk naar een nieuwe vestiging, vlak bij de eerste waar ik was geweest overigens, die de meeste mensen nog niet weten te vinden.

Dus ik weer op de fiets terug naar Zeist en inderdaad, bij de derde Aldi hebben ze ze nog liggen. Nu heb ik dus twee zonneladers. Iets verderop zit een Action en daar weet ik er ook nog één op de kop te tikken, dus nu heb ik niet minder dan drie zonneladers. Dat moet voldoende zijn om in ieder geval mijn mobiel aan de praat te houden.

Ik heb echter ook nog andere apparatuur bij me. Mijn camera en de laptop hebben immers ook stroom nodig en daar zou ik wel een heel groot zonnepaneel voor nodig hebben. Gelukkig is er een alternatief, en dat is de McDonalds.

McDonalds heeft in vrijwel al haar restaurants bij bijna alle zitplaatsen tegenwoordig stopcontacten, voor mensen die in het restaurant willen werken. En ze kijken er niet vreemd van op als je alleen iets kleins besteld en vervolgens twee uur blijft zitten werken.

Dus na een paar uur bezig te zijn geweest met de jacht op zonneladers voor mijn mobiel toog ik richting de McDonalds, om op de laptop aan de slag te gaan. Na twee uur filmpjes bewerken, weblog bijwerken en het laatste nieuws te hebben gelezen is de accu weer vol, waardoor ik die avond in de tent ook nog eens twee uur gebruik kan maken van de laptop.

Zo breng ik dus op mijn reis aardig wat tijd door bij McDonalds, want er gaat veel tijd zitten in het bijhouden van dit weblog en het maken van de filmpjes. Een cheeseburger zonder augurk en een grote cola zero en ik kan weer vier uur aan de slag. En daarmee is gelijk de vraag beantwoord hoe ik het stroomprobleem op heb gelost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten