zaterdag 10 juni 2017

Dag 34: Veluwe - Regen, regen en nog eens regen

De natste dag tot nu toe en niet zo bijzonder ijs.

Vroeg in de ochtend werd ik wakker door de regen, een regen die welhaast zonder einde leek. Van vroeg in de ochtend tot in de avond bijna alleen maar regen met af en toe een korte periode droog. Het werd dus het grootste deel van de dag schuilen in mijn tent.

Tussen de buien door nog even naar Hoenderloo voor de boodschappen en nu ik er toch was gelijk maar wat ijs. In Hoenderloo zit IJs van Co, naar het schijnt een beroemde ijszaak. Afgelopen weekend met goed weer stonden er ook meer dan honderd mensen in de rij, dus dat moest wel heel bijzonder ijs zijn.

Vandaag regen, dus ik ben gelijk aan de beurt. Ik begin met de logische vraag bij een ijszaak waar het ijs niet te zien is, wat voor smaken heb je allemaal. Het antwoord was nogal een verrassing, alleen vanille. Dat moet dan wel heel goed vanille-ijs zijn.

Afijn, doe maar een bakje, even inpakken, dan kan ik het opeten in de tent, want de regen komt er weer aan. Eenmaal in de tent haal ik het bakje uit de verpakking en steek ik het lepeltje in het ijs en vervolgens in mijn mond, met de verwachting dat er een ware smaakexplosie gaat komen.

Die smaakexplosie kwam dus niet. Het is vrij standaard vanille-ijs, niets bijzonders aan. Ik heb al vaak genoeg beter ijs gehad. Ik snap dus echt niet waarom mensen tot een half uur in de rij willen staan voor dit ijs. Maar ja, ik snap wel meer niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten