dinsdag 20 juni 2017

Dag 44: Utrechtse heuvelrug - Meer opnames

Verhalen genoeg te vertellen, dus er weer met de camera op uit.

De omgeving van Zeist is een omgeving vol met verhalen, dus trek ik er vandaag weer op uit met de camera. Deze keer blijf ik echter wel dicht bij de camping. Eerst naar Zeist zelf, om daar nog een opname te maken bij het slot en direct voor het slot. In dit geval voor het filmpje dat hier donderdag te zien zal zijn.

Aansluitend Zeist uit en tussen Zeist en Huis ter Heide, een dorpje vlak buiten Zeist nog wat opnames maken. Er zijn hier ook nog sporen van de Amerikaanse militairen die jaren op Soesterberg gelegerd waren te zien en ik vond het wel leuk om een aantal van deze sporen te volgen.

Ik denk niet dat er veel lezers van dit blog zijn die weten dat Huis ter Heide bijvoorbeeld verantwoordelijk is voor iets dat tegenwoordig de normaalste zaak is in ons land. En ja, ik ben weer vaag, want anders kijken jullie zaterdag niet naar het filmpje hierover.

Overigens ben ik nu ook voor het eerst filmpjes aan het maken waarbij in één filmpje meerdere locaties voorbijkomen. De eerste die nu gemaakt zijn is gewoon nog gooi en smijtwerk, waarbij ik de stukken gewoon achter elkaar zet, maar hierdoor ben ik wel aan het denken geraakt over hoe ik mijn filmpjes maak.

De conclusie is in ieder geval dat ik volgens mij veel betere filmpjes moet kunnen maken, dus bij volgende verhalen die ik wil vertellen ga ik hier veel meer aandacht aan besteden. Het gaat echter nog wel een week duren voor jullie de eerste resultaten hiervan kunnen zien.

Hoewel vandaag een dag was dat ik duf was doordat ik niet zo goed had geslapen, zonder speciale reden overigens, ben ik wel erg blij om te merken dat mijn creativiteit die ik de laatste jaren heb moeten missen terug begint te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten