zondag 11 juni 2017

Dag 35: Veluwe - Nog meer regen

Weer een dag met heel vele regen, maar gelukkig wel droog in de avond.

Met dit soort weer kom ik niet snel van de Veluwe af. Net als gisteren hebben we bijna de hele dag regen. Wel een verschil met gisteren, het stopt eerder met regenen, waardoor ik in ieder geval weer op zoek kan naar wild.

Tijdens mijn ronde kom ik ook nog langs een plek met zich op de eerder door mij beklommen trap. Helaas was de zon al onder, waardoor er niet veel licht meer was, maar zo hebben jullie de trap ook een keer van de andere kant gezien.



Na de gebruikelijke wildobservatieplaatsen te hebben bezocht, besluit ik om een keer een andere route naar de camping te nemen. Ik ga via het noordelijke deel en dus het jachthuis. In dit gedeelte had ik zelf nog geen wild gezien en er zijn ook geen wildobservatieplaatsen, dus ik ben aangenaam verrast door de grote hoeveelheid wild die ik onderweg zie.

Aan alle kanten schieten herten, reeën en zwijnen weg als ik nader. Meest indrukwekkende moment is wanneer een edelhert in haar vlucht een werkelijk enorme sprong het groen in maakt op nog geen tien meter voor me. Deze hinde sprong zo hoog, dat ze bijna over mij heen had kunnen springen en daar moet je flink voor kunnen springen.

Op enig moment moet ik nog even geduldig wachten. Langs een stuk weg is een moeder zwijn aan de enige kant van de weg aan het lopen en haar biggen aan de andere kant. Voor wie het niet weet, zorg dat je nooit tussen een moeder zwijn en haar biggen komt, want dan ontdek hoe wild zwijnen daadwerkelijk zijn.

Na enige tijd loopt moeders naar haar kinderen en kan ik de weg weer vervolgen richting tent. Mooi dat je na zo'n lange tijd in dit park toch nog verrast kunt worden. Kan ook niet anders, want er is hier echt heel veel te zien voor de liefhebbers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten