maandag 26 februari 2018

Dag 295: San Pedro Alcántara

Is het wiel er? Koeien en opladen.

Lig je lekker rustig in je tent, hoor je ineens overal loeien om je heen. Ben ik soms met tent en al verhuisd vannacht? Nee natuurlijk, maar net zo goed wel ineens tientallen koeien om me heen.

Al snel ben ik er achter wat er aan de hand is. Een boer is zijn kudde aan het verplaatsen en gaat daarbij via het veld waar mijn tent in staat. De boer en de meeste van de koeien zien mij overigens niet, want er zitten bomen tussen ons in, maar een enkele koe is natuurlijk eigenwijs en loopt over de stapels puin heen tot het stukje waar mijn tent staat.

Zo staat er dus ineens een koe op nog geen meter van me af van gras en planten te genieten. Ik besluit om me maar stil te houden, het arme beestje hoeft immers niet van me te schrikken. Nadat de koeien verder zijn getrokken begin ik met inpakken, maar voor ik het weet komt er een tweede deel van de kudde voorbij en deze keer komen er twee koeien naast mijn tent staan. Ik wacht dus maar weer even.

Nadat ook deze koeien verder zijn getrokken kom ik mijn tent uit om de tent af te gaan breken, maar al snel zie ik dat er een stier achtergebleven is en me vanaf een meter of twintig aan staat te kijken. Na een paar minuten gaat hij uit zichzelf dezelfde richting als de rest van de kudde op en kan ik het inpakken voltooien.


De grote vraag van vandaag, is mijn wiel er? Het antwoord is uiteraard nee. De Spaanse posterijen nemen hun tijd, dus ik moet nog tenminste één dag hier blijven. Aangezien het stroomverbruik hoog is op dagen dat ik niet fiets, je moet iets doen om de tijd te vullen, besluit ik dus maar weer naar de Mac te gaan. Mocht het wiel morgen komen, dan kan ik in ieder geval weer een paar dagen verder met volle accu's.

Meer valt er over de dag van vandaag niet te melden. Gelukkig kwamen die koeien nog voorbij, waardoor ik in ieder geval nog wat moois heb kunnen beleven vandaag. Tijd dus alweer voor de dagafsluiter en maar hopen dat er morgen wel goed nieuws is.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten