donderdag 15 februari 2018

Dag 284: Mezquitilla - La Cala del Moral

De wind van voren, 30 kilometer en 150 hoogtemeters.

Toch wel weer vreemd, vannacht stond ik een stuk dichter bij de zee dan de nacht daarvoor, maar deze keer kon ik hem niet horen. Ondanks dit gemis gelukkig wel uitstekend kunnen slapen en na de zware dagen die zijn geweest voel ik me eindelijk weer uitgerust.


Vlak na vertrek denk ik even dat ik al heel snel klaar ben met de route naar Cadiz, maar ik zat er een lettertje naast.


Heel lang denk ik niet dat ik al bijna klaar ben, want binnen de kortste keren is het fietsen een enorme worsteling. In tegenstelling tot de weersvoorspelling heb ik namelijk een meer dan forse wind tegen. Beuken tegen windkracht vier met een volgepakte fiets die veel wind pakt is zeker geen pretje kan ik melden.

Oorspronkelijk was het plan om stroom te gaan halen aan de zuidkant van Malaga, maar al snel is duidelijk dat ik dat niet ga halen. Het fietsen voelt alsof ik voortdurend omhoog aan het fietsen ben.

Het gaat zo moeizaam dat het fietsen me zelfs even tegen gaat staan en dat kunnen we natuurlijk niet hebben. Tijd dus om de zinnen te gaan verzetten. Ik ga dus maar eens een keer het strand op. Even in staking.


Ruim een uur blijf ik op het strand en ik ga zelfs even pootje baden. Pas de eerste keer dat ik de zee beroer tijdens mijn reis. Werd dus ook wel een keer tijd. Terwijl daarna mijn voeten drogen in wind en zon komt er ook nog een klein bootje voorbij varen in de verte.


De rust aan het strand heeft me goed gedaan en belangrijker nog, de wind is wat aan het afnemen omdat de zonsondergang met rappe schreden naderbij komt. Het laatste stukje gaat dan ook relatief eenvoudig.

Oorspronkelijk was het dus de bedoeling om de laatste Mac in het zuiden van Malaga te nemen, het word nu een Mac zelfs nog voor Malaga. Het kan verkeren.

Na het opladen nog een klein stukje en bijna kan ik mijn tent opzetten. Alleen nog even een rivier oversteken. Ik besluit om te voet al wadend de rivier over te steken en het lukt me daarbij om droog te blijven. Toch wel handig al die droge rivierbeddingen hier. Nog even rap de tent opzetten en opnieuw komt aan een dag een einde. Morgen dan maar Malaga doen. Nu enkel nog de afsluiter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten