zondag 18 februari 2018

Dag 287: Torremolinos - Wachtdag

Wachten op de fietsenmaker.

Vandaag gaat vooral een wachtdag worden. Met de fietsenmaker heb ik afgesproken dat ik hem in de middag bel voor een update en een groot deel van de tijd tot dan vul ik vooral met uitrusten. Het voortdrukken van de fiets gisteren heeft blijkbaar veel kracht gekost.

Even over de camping waar ik sta, de enige in Torremolinos, midden tussen de huizen. Er staat hier een allegaartje van nationaliteiten, maar dat is niet het opvallendste. Het opvallendste is de slechte prijs- kwaliteitverhouding. De camping is niet overdreven duur voor een populaire bestemming, maar de plekken zijn hier echt extreem klein. Mensen met een camper of caravan kunnen hier niet eens hun luifel volledig uitschuiven. De plekken met campers verderop vormen dan ook een muur, waar geen centimeter meer open is.

Mijn tent past nog wel eenvoudig, maar een paar meter van me staat een familietent en die vult een plek ook volledig. Ruimte voor wat stoeltjes is er niet meer. Lekker bij elkaar op de lip dus.

Het sanitair is gelukkig prima schoon, maar slechts drie warme douches bij de mannen voor een camping met bijna honderd plaatsen? Dat zal regelmatig een file geven. Ik wacht dus maar tot in de middag om te gaan douchen. Ik wil er namelijk wel even van kunnen genieten en niet weggestaard worden.


Het telefoontje richting fietsenmaker zorgt in ieder geval voor goed nieuws, ik kan vanavond al mijn fiets ophalen. Om daar te komen neem ik de trein. Er blijkt namelijk een station zowel vlak bij de camping als vlak bij de fietsenmaker te zijn.

Eenmaal bij de fietsenmaker inspecteer ik zijn werk, nieuw achterwiel, nieuwe tandwielen voor en achter, wat nieuwe kabeltjes, nieuwe schakelaar, dat soort dingen. Een groot expert op het gebied van fietsen ben ik overigens zeker niet. Ik kan banden plakken, remblokjes vervangen, smeren en schoonmaken en onderweg heb ik geleerd om remkabels en versnellingen af te stellen. Voor al het andere heb ik altijd op de vakman vertrouwd en zo ook nu weer.

Ik maak nog even een testrit waarbij ik uitgebreid door de versnellingen loop en een paar keer goed de remmen test en daarna reken ik af en ga ik weer richting het centrum van Torremolinos.

Mijn plan was om nog naar een kapper te gaan, maar tot mijn grote verrassing zitten alle kappers, en daar zijn er veel van in Spanje, stampvol. Eerst ben ik daar nog verbaasd over, tot ik bedenk wat voor dag het vandaag is, 14 februari, Valentijnsdag. Iedereen wil er hier blijkbaar optimaal uitzien voor het romantische diner van vanavond.

Onverrichter zake keer ik derhalve weer campingwaarts, waar ik de rest van de avond vul met het kijken van wat filmpjes. Morgen kan ik gelukkig weer verder, nu enkel nog de dagafsluiter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten