woensdag 20 december 2017

Dag 227: Vic-la-Gardiole - Wasdag

Vandaag tijd voor de was.

Om het maar simpel te zeggen, ik heb vannacht dramatisch geslapen. De wind ging de hele nacht enorm tekeer, met een ontzettend kabaal van mijn tent als gevolg. Hoewel ik hier de hele dag ben, heb ik geen hoop op wat extra slaap overdag, want overdag gaat het alleen maar harder waaien.

Gelukkig ruikt het wel nog steeds heerlijk. Dit dankzij mijn buren, een paar forse wilde rozemarijn struiken. Om de paar minuten waait hun geur mijn tent in.


Vandaag dus vooral bezig met was en dan is de wind wel weer een voordeel. Was droogt namelijk razendsnel onder deze omstandigheden, zelfs in de schaduw. Geen vrees dus dat er wat half nat mijn tas in moet morgenochtend.

Tijdens het ophangen van de was komen er regelmatig mountainbikers voorbij. Die vinden zo'n rotspaadje natuurlijk fantastisch. Eentje stopt ook nog voor een praatje. Hij gaat hier zelf in de zomer regelmatig staan met vrienden, maar in de winter is het hem te koud. Ze zijn hier ook niets gewend.

Nadar de was allemaal te drogen hangt, geniet ik ook nog regelmatig van het uitzicht. Ik kan daarbij vrijwel de hele route van gisteren zien. Ook mooi om te zien vanaf hier is hoe het kanaal door het water loopt. Op onderstaande foto zie je eerst meer, dan kanaal en dan weer meer, met in de verte de daadwerkelijke kustlijn.


Het dorpje onderaan de heuvel heeft een lekker simpel kerkje, daar heb ik wel wat mee.


En een kilometer of twintig verderop de kust met een zee aan appartementen en hotels. Het stuk dat hieronder in beeld is heb ik enkel van een afstand gezien gisteren, want daar fietste ik nog langs het kanaal.


Helaas was de wind te heftig om foto's te maken van de ontelbare lampjes in de avond. Zelfs met mijn statief zat er nog teveel beweging in om de benodigde langere sluitertijd te gebruiken en een scherpe foto te krijgen. Rest nu dus enkel nog de afsluiter van de dag. Iets ontspannends, want zo voel ik me ook nu de was gedaan is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten