zaterdag 17 februari 2018

Dag 286: Malaga - Torremolinos

Aan de wandel richting fietsenmaker, 8 kilometer en 100 hoogtemeters.

Ik stond vannacht niet bepaald op een inspirerende plek, maar dat hoeft ook niet altijd. Als ik maar verborgen ben voor mijn omgeving, dan ben ik al blij.


Vandaag is het dus wandelen geblazen na de problemen van gisteren. Op naar een fietsenmaker, acht kilometer verderop. Nu is het nooit echt eenvoudig lopen met een zwaarbepakte fiets aan de hand, nu is het nog wat lastiger. Het achterwiel is namelijk zo krom, dat deze voortdurend aanloopt, wat het drukken zwaarder maakt. Daarnaast loopt de weg regelmatig omhoog, dus ik kan de borst nat maken.

Het duurt overigens niet zo heel lang voor ik in Torremolinos ben, probleem is alleen dat de fietsenmaker aan de andere kant van de stad zit. Ik sjok dus maar voort langs de dodelijk saaie vierbaansweg dwars door Torremolinos.

Het duurt allemaal even, maar uiteindelijk ben ik op de plaats van bestemming. Ik leg mijn situatie uit en de man zegt dat hij het kan regelen. Ik vraag hem om ook gelijk de tandwielen en ketting te vervangen, want die mogen ook wel een keer vernieuwd worden.

De man zegt dat het waarschijnlijk één of twee dagen gaat duren. Zoals vaker gezegd, dit blog loopt vier dagen achter op de werkelijkheid, als cliffhanger kan ik dus al melden dat die informatie over één of twee dagen later nog veelzeggend gaat worden.

De man gaat nu dicht voor de siësta, dus laat ik eerst even alles daar, inclusief bagage, en begeef me naar het naastgelegen winkelcentrum waar ik bezig ga met het blog. Wel een mooi uitzicht vanaf daar trouwens.


Zodra de fietsenmaker weer open is verschijn ik met een taxi voor de deur. Ik moet immers ergens heen met al mijn bagage en dat lukt niet zonder vervoersmiddel. Dat ergens is in dit geval Camping Torremolinos, een paar kilometer terug.

Daar aangekomen check ik in en zet ik mijn tent op. Even een kleine 48 uur rust en onbeperkte stroom. Die avond loop ik nog kort door de omgeving, maar meer doe ik niet meer vandaag. Dat gesleep met de fiets heeft energie genoeg gekost. Over de camping dus meer morgen, nu de dagafsluiter. Een nummer dat niet past bij mijn gevoel van vandaag, maar wel lekker is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten