maandag 16 april 2018

Het schrijven zal blijven - De toekomst van dit blog

De reis is klaar, wat nu te doen met dit blog? Ik zou het zo kunnen laten als herinnering aan mijn reis en er af en toe nog een keer naar kijken, maar dat is niet wat ik ga doen.

De reis per fiets door Europa mag dan voorbij zijn, de reis door het leven is dat natuurlijk nog lang niet en daarom heb ik besloten om dit blog actief te houden en aan te blijven vullen. Het is even stil geweest de afgelopen weken, maar daar gaat vanaf nu een einde aan komen. Het schrijven zal dus blijven.


Onderweg heb ik voor mezelf bevestigd gekregen wat ik eigenlijk al wist en dat is dat schrijven iets is dat een positief effect op me heeft, ongetwijfeld door een combinatie van creatief bezig zijn en soms ook dingen van me af schrijven. Alleen al voor mijn eigen welzijn is het dus een goed idee om te blijven schrijven.

Daarnaast is er volgens mij ook genoeg om over te schrijven. Natuurlijk, de dagelijkse reisverslagen zijn verleden tijd, maar ook nu terug in Nederland zie ik genoeg om me heen, zeker omdat ik er tegenwoordig een paar keer per dag even de deur uit ga om de wereld te aanschouwen. Daarnaast zou ik het kunnen hebben over hoe het met me gaat, wat dingen als de verkiezingsuitslag bijvoorbeeld met me doen, terugblikken op de reis, vooruitkijken naar toekomstige ondernemingen, mijn mening over onderwerpen die in het nieuws voorbijkomen, etcetera, etcetera, etcetera. Er is volgens mij meer dan genoeg om over te schrijven en dat blijf ik dus op deze plek doen.

Op dit moment heb ik al heel wat onderwerpen in voorbereiding, soms voorzien van foto's die ik maak tijdens het fietsen en wandelen, dus het zal vast niet al te lang duren voor er wat online gezet gaat worden. Jullie opmerkingen blijven daarbij natuurlijk welkom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten