zondag 14 mei 2017

Dag 7: Sallandse heuvelrug - Rust en verkenning

Na een koude nacht met een gevoelstemperatuur van min vijf besluiten de buren dat het voor hun genoeg is geweest. Met name de vriend van de biologiestudent had het erg koud gehad. Ik niet, want ik was voorbereid op dit soort temperaturen en heb het dus de hele nacht aangenaam gehad in mijn tent.

Over mijn tent gesproken, hieronder de plek die ik hier een paar dagen mocht bewonen. Zelfs op de foto is de serene rust nog te zien.



Na de reisdag van gisteren was vandaag vooral een rustdag en een dag om te kijken waar ik mooie foto's en filmpjes kan maken. Al snel ontdek ik dat de omgeving werkelijk verbluffend is. Plekken met mooie vergezichten, steile zandheuvels en een mooie gelegenheid om wat over de geschiedenis van Twente te vertellen. Ik kan me de volgende dagen dus uitleven.

Het is echt te merken dat ik nu veel meer in de natuur zit dan de voorgaande dagen. Niet alleen heb ik in de ochtend een aantal keren een ree horen 'blaffen', bij terugkeer naar mijn tent schiet er ineens op nog geen dertig meter van me een wild zwijn over het bospad. Wilde zwijnen mogen formeel maar op twee plekken in Nederland leven en dit is er niet één van. Ik wist dat er incidenteel wel eens zwijnen worden waargenomen op de Sallandse heuvelrug, maar ik had niet verwacht dit geluk te mogen proeven op deze plek.

En nee, ik ga niet vertellen waar ik hem precies zag, als jagers hem willen schieten, dan mogen ze zelf op zoek.

Al met al een lekker ontspannen dagje waarbij het hoofd alle kans had om tot rust te komen. Precies wat ik goed kon gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten